Kultúrne dedičstvo

Úvod > Kultúrne dedičstvo > Pamiatková inšpekcia > Informácie o činnosti PI

1. úloha: Dohľad nad výkonom štátnej správy na úseku archeológie podľa § 5 ods. 1 písm. a) zákona č. 49/2002 Z. z. o ochrane pamiatkového fondu v znení zákona č. 479/2005 Z. z. (ďalej len "zákon) so zameraním na sledovanie podmienok určených v rozhodnutiach o archeologickom výskume a dokumentáciu o archeologickom výskume. Dohľad bol vykonaný v Krajských pamiatkových úradoch v žiline a v Prešove.

2. Úloha: Výkon dozornej činnosti v pamiatkových územiach so zameraním na starostlivosť vlastníkov o národné kultúrne pamiatky, plnenie povinností obce pri základnej ochrane pamiatkového územia, aktuálnosť a komplexnosť metodických materiálov pre rozhodovanie v pamiatkových územiach a  výkon štátnej správy podľa § 11 ods. 2 písm.  a), g) a h) zákona. Výkon dohľadu bol vykonaný v pamiatkových zónach v Bátovciach, Toryskách a Lipovciach – Lačnove.

3. Úloha: Kontrola plnenia opatrení uložených pri výkone pamiatkového dohľadu v období január 2004 – december 2005 podľa § 5 ods. 1 písm. d) zákona v krajských pamiatkových úradoch v Banskej Bystrici, v Trnave, v Prešove, v Košiciach, v Žiline, v Nitre a v Bratislave a v Pamiatkovom úrade SR.

4. Úloha: Prieskum spolupráce vybraných stavebných úradov s orgánmi ochrany pamiatkového fondu zameraný na súčinnosť výkonných orgánov štátnej správy a aplikovanie zákona o ochrane pamiatkového fondu s cieľom zjednodušenia a urýchlenia stavebného konania.

5. Úloha: Preskúmanie postupu Pamiatkového úradu SR pri príprave návrhu na zmenu hraníc pamiatkovej zóny Bratislava – CMO.

6. - 7. Mimoriadne úlohy:

-Osobitný dohľad nad spôsobom nakladania s hnuteľnými archeologickými nálezmi, ich ochranou počas výskumu a dokumentáciu o archeologickom výskume. Dohľad bol vykonaný v právnických osobách oprávnených vykonávať archeologický výskum .

- Dohľad nad vykonaním vybraných archeologických výskumov , ktoré v roku 2005 viedol Mgr. Jozef Urminský – osoba s osobitnou odbornou spôsobilosťou na vykonávanie archeologického výskumu podľa § 35 zákona.

Rozbor úloh dozornej činnosti 

1. Dohľad nad výkonom štátnej správy na úseku archeológie na Krajských pamiatkových úradoch v Žiline a v Košiciach.

Pre dohľad podľa § 5 ods. 1 písm.  a) zákona sme v každom z krajských pamiatkových úradov náhodne vybrali spisy z rokov 2005 - 2006, ktoré obsahovali v rozhodnutiach a záväzných stanoviskách aj podmienku vykonania archeologického výskumu. Dohľad sme zamerali na ochranu archeologického dedičstva v rozhodnutiach, sledovanie podmienok o archeologickom výskume, ochranu nálezov, dokumentáciu o archeologickom výskume a súlad postupu KPÚ Žilina so zákonom a Metodickou pomocnou inštrukciou k výkonu špecializovanej štátnej správy na ochranu archeologických nálezov a nálezísk vydanou PÚ SR.

V agende KPÚ Žilina sme preskúmali:

 

  • Novú stavbu polyfunkčného domu v MPR Žilina, Makovického 5
  • Novú stavbu v MPR Žilina, Makovického 49
  • Novú stavbu v MPR Žilina, ul. Geromettu
  • Novú stavbu v MPR Žilina v priestore hradobnej priekopy (objekt RANDA)
  • Obnovu NKP - kaštieľa v Liptovskom Jáne (ÚZPF 10554/0)

     

V agende KPÚ Prešov sme preskúmali:

 

  • Rekonštrukciu dvorového krídla meštianskeho domu a novú zástavbu dvora v MPR Prešov, Hlavná 75 – Floriánova 2
  • Výstavbu hospodárskeho objektu v MPR Prešov,  Konštantínova 17
  • Reanimáciu MPR Bardejov – 2. etapa, el. vedenia
  • MPR Bardejov – rekonštrukcia vodovodu a kanalizácie – 2.etapa
  • prípravu projektov obnovy mestského opevnenia v Bardejove

    Konštatovali sme, že výkon štátnej správy je zabezpečený v súlade so zákonom, a vo vzťahu ku krajským pamiatkovým úradom nebolo potrebné prijímať opatrenia. Nedostatky sme zaznamenali najmä v plnení podmienok rozhodnutí tým, že realizátori archeologického výskumu nenahlasujú  v určených lehotách začatie prác, čím môže byť zmarený výkon štátneho dohľadu.

K vyjadreniam Archeologického ústavu SAV (ďalej len „AÚ SAV“) obstaraným ako podklad rozhodnutia podľa § 39 ods. 3 zákona, ktoré boli súčasťou kontrolovanej agendy konštatujeme, že obsahujú prevažne podmienky všeobecného charakteru nesúvisiace s konkrétnym arch. výskumom (kto uhradí výskum, o povinnosti stavebníka zabezpečiť oprávnenú právnickú osobu, o vytvorení priaznivých podmienok na vykonanie výskumu) a podmienky nad rámec zákona (o povinnosti ohlásiť s mesačným predstihom AÚ SAV začiatok zemných prác, o povinnosti doručiť do archívu AÚ SAV kópiu rozhodnutia o arch. výskume), neobsahujú však dostatočné odôvodnenie nevyhnutnosti vykonať výskum. Vyjadrenia AÚ SAV (s výnimkou 1 prípadu) neboli prínosom pre rozhodovanie správneho orgánu, neobsahovali nové informácie, ktorými by nedisponovali krajské pamiatkové úrady pred začatím správneho konania. Použitie vyjadrení pre rozhodnutie správneho orgánu je len formálnym aktom naplnenia zákona. Vyjadrenia AÚ SAV voľne používajú terminológiu zákona o ochrane pamiatkového fondu, najmä v označení druhu arch. výskumu – výskumy označujú prevažne ako záchranné, čo môže účastníkov konania, ktorí majú právo nahliadnuť do spisu a oboznámiť sa s podkladmi rozhodnutia, uviesť do omylu.

Nedostatkom je nenaplnenie zákona – neprístupnosť Centrálnej evidencie archeologických nálezísk Slovenskej republiky (ďalej len „CEANS“), ktorú podľa § 41 ods. 1 zákona vedie AÚ SAV, pre operatívne použitie pri rozhodovaní správneho orgánu. Evidencia výskumov odstúpená KPÚ nie je dostatočnou náhradou CEANS.

Pre odstránenie nedostatkov bude pamiatková inšpekcia iniciovať zmeny v pripravovanej novele zákona.

2. Výkon dozornej činnosti v pamiatkových územiach

Pamiatkový dohľad sme vykonali v pamiatkových zónach v Bátovciach, Toryskách a Lipovciach – Lačnove. Dohľad bol zameraný na starostlivosť vlastníkov o národné kultúrne pamiatky, plnenie povinností obce pri základnej ochrane pamiatkového územia, aktuálnosť a komplexnosť metodických materiálov pre rozhodovanie v pamiatkových územiach a  výkon štátnej správy orgánmi ochrany pamiatkového fondu podľa § 11 ods. 2 písm.  a), g) a h) zákona. Zámery obce a zabezpečenie ochrany pamiatkového územia a archeologických nálezísk  v územno-plánovacej dokumentácii sme konzultovali so starostami.

Pamiatková zóna v Bátovciach

 

            Vyhlásenie pamiatkovej zóny je účinné od marca 1998, od novembra 1999 je v platnosti aj vyhlásenie jej ochranného pásma. Napriek tomu, že v súčasnosti platná ÚPD je z roku 1995, obsahuje aktuálne vymedzenie pamiatkovej zóny a jej ochranného pásma. V súčasnosti sme boli informovaní o spracovávaní aktualizácie ÚPD a súčasne zadaní urbanistickej štúdie na revitalizáciu verejných priestranstiev obce. Pre usmerňovanie stavebnej činnosti a vykonávanie základnej ochrany pamiatkového územia slúži KPÚ Nitra návrh na vyhlásenie pamiatkovej zóny, ktorý je dostatočne konkrétny a podrobný.

 

Objekty NKP v pamiatkovom území vyžadujú prevažne obnovu,  Rímskokatolícky kostol sv. Martina (ÚZPF 1592) má stabilizované statické poruchy viditeľné najmä na západnej fasáde. V r. 2004 bola bez predchádzajúceho rozhodnutia KPÚ Nitra realizovaná výmena krytiny – riešenie dodatočne odsúhlasené. Porušená je aj murovaná ohrada, ktorá vyžaduje obnovu koruny a odstránenie náletových drevín. KPÚ Nitra vyzve vlastníka na zabezpečenie dobrého stavu NKP.

Evanjelický kostol (ÚZPF 11492/1) pripravuje vlastník na obnovu fasád (vysoké zavlhnutie, betónový sokel). KPÚ Nitra k zámeru obnovy  vydal rozhodnutie.

Ľudový dom č.288 na Žemberovskej ul. (ÚZPF 2507) je t. č. neobývaný, vykazuje statické poruchy fasád. Strecha objektu bola obnovená s príspevkom MK SR.

Budova tzv. mestského domu – radnice (ÚZPF 11487) je obnovovaná po častiach, prebieha výmena výplní otvorov – vlastník bol upozornený na operatívnu spoluprácu s KPÚ Nitra aj pri prácach malého rozsahu.

Kamenný cestný most (ÚZPF 2340) je v stabilizovanom stave. Baroková kamenná plastika sv. Jána Nepomuckého, ktorá pravdepodobne tvorila súčasť mostu nie je individuálne chránenou NKP, preto sme odporučili jej posúdenie. 

            Obhliadkou sme zistili aj nevhodné a neusmernené úpravy nehnuteľností realizované v rozpore so zásadami formulovanými v návrhu na vyhlásenie PZ , najmä výmenu výplní otvorov, úprav fasád, zanedbaného až havarijného stavu objektov. Pri výkone dohľadu bolo KPÚ Nitra uložené postupovať pri náprave stavu koordinovane s obcou.

            Pri preskúmaní konania KPÚ Nitra k príprave revitalizácie námestia sme zistili, že z vydaných 2 rozhodnutí a 1 záväzného stanoviska nie je jednoznačné, ktoré podmienky sa viažu k zámeru vlastníka a ktoré (najmä výskumy) budú slúžiť pre prípravu zásad ochrany PZ a revitalizáciu celého sídla. Podmienky budú na základe vykonaného dohľadu predmetom osobitného rokovania a upresnenia.

Pamiatková zóna v Toryskách

Pamiatková zóna Torysky je chráneným pamiatkovým územím od septembra 1994, ochranné pásmo nebolo vymedzené právoplatným správnym aktom – je neúčinné. Zásady ochrany pamiatkového územia z roku 1995 sú dostatočným podkladom pre vykonávanie štátnej správy v území. Obec má schválenú ÚPD z roku 2004, v ktorej je zapracovaná ochrana pamiatkového územia. Novú výstavbu, ktorá čiastočne zasahuje aj do územia PZ ako aj úpravu centrálnych priestorov PZ obec pripravuje a  konzultuje s KPÚ Prešov – pracovisko v Levoči.

Pred vyhlásením za pamiatkovú zónu bola evidovaná v obci len 1 NKP, po r 1994 bolo vyhlásených 19 NKP pozostávajúcich z 28 pamiatkových objektov – prevažne drevených zrubových stavieb. Väčšina z evidovaných NKP vykazovala v čase našej kontroly uspokojivý stavebno-technický stav.

Dve z vyhlásených NKP boli odstránené bez povolenia KPÚ Prešov. Správny orgán podal na vlastníka NKP – ľudového domu  (ÚZPF 11051) trestné oznámenie , príslušná okresná prokuratúra však skutok vyhodnotila ako neúmyselný  a stíhanie vo veci zastavila. Zrušenie ochrany ľudového domu (ÚZPF 11112) v roku 2005 pre zlý stavebno-technický stav odporučil aj KPÚ Prešov. Vlastník však stavbu v októbri 2005 svojvoľne odstránil bez predchádzajúceho zrušenia jeho pamiatkovej ochrany s použitím povolenia bývalého okresného úradu z roku 1999. KPÚ Prešov voči vlastníkovi nekonal z dôvodu nemožnosti prinavrátenia zničených hodnôt NKP a po vyhodnotení aktuálnej situácie , keď o odstránení stavby rozhodol jeho právny predchodca.

Obhliadkou sme zistili, že v zástavbe chráneného územia sa pomerne často uplatňujú nepôvodné materiály, vyskytujú sa neusmernené a nevhodné úpravy výplní otvorov, na celom území sú vybudované nevhodné oplotenia nezodpovedajúce požiadavkám na prostredie s prevažujúcou zástavbou ľudovej architektúry.

Pre zlepšenie existujúceho stavu boli prijaté opatrenia smerujúce k pravidelnému monitorovaniu stavu PZ a predchádzaniu jeho nepovoleným úpravám.

Pamiatková zóna v Lipovciach– Lačnove

            Pamiatková zóna vyhlásená v roku 1996, účinná od marca 1998, s ochranným pásmom vyhláseným PÚ SR vo februári 2004 je jedným z mála kompaktných  a nenarušených lokalít horského vidieckeho života na Slovensku. Hranica intravilánu sa zhoduje s hranicami PZ, ochranné pásmo zabezpečí regulovaný rozvoj turisticky atraktívneho prostredia. V súčasnosti obec zadala spracovanie ÚPD, počas konzultácie sme vyzvali starostu na dôsledné zapracovanie podmienok ochrany PZ do dokumentu. 

            V PZ je vyhlásených 6 NKP, ktorých stav je uspokojivý. Hodnoty sídla spočívajú v ojedinelej  urbanizovanej – kultúrnej krajine, samotná výstavba ľudových domov s hospodárskymi objektmi prevažne nespĺňa kritériá individuálnej ochrany a nekvalifikuje sa na vyhlásenie za NKP. Z dohľadu nebolo potrebné prijať žiadne opatrenia.

3. Kontrola plnenia opatrení uložených pri výkone pamiatkového dohľadu v období január 2004 – december 2005 

Kontrolu podľa § 5 ods. 1 písm. d) zákona sme vykonali vo vzťahu k opatreniam uloženým pri výkone dohľadu Krajským pamiatkovým úradom v Banskej Bystrici, v Trnave, v Prešove, v Košiciach, v Žiline, v Nitre a v Bratislave a Pamiatkovému úradu SR. Podrobné plnenie opatrení uvádzame v prílohe, ktorá je súčasťou materiálu. Z vykonanej kontroly opatrení konštatujeme:

 

  • Najmenej sa plnia požiadavky na spracovanie zásad ochrany pamiatkových hodnôt jednotlivých PZ pre nedostatočné kapacity jednotlivých KPÚ.
  • V rámci previerky zameranej na dezolátne NKP vo vlastníctve štátu sme zistili viaceré nedostatky a nesprávne údaje v evidencii ÚZPF (neaktuálne údaje, niekedy neaktualizované od čias vyhlásenia pamiatkovej  ochrany). 
  • V rámci uložených opatrení v prípade chátrajúcich a nevyužitých NKP sa proces ich záchrany naštartuje najčastejšie tam, kde sú opatrenia prepojené s grantovou podporou MK SR. Bez sprievodnej podpory sú uložené opatrenia neúčinné.
  • KPÚ a PÚ SR včas nereagujú ( z kapacitných dôvodov)  na opatrenia viažuce sa ne preverenie pamiatkových hodnôt (vyhlasovanie alebo rušenie vyhlásenia NKP).
  • Nesplneným opatreniam budú po prerokovaní s PÚ SR  určené náhradné termíny plnenia.

    4. Prieskum spolupráce vybraných stavebných úradov s orgánmi ochrany pamiatkového fondu 

Prieskum sme uskutočnili formou konzultácií na spoločných stavebných úradoch v Leviciach, v Nitre, v Žiline, v Spišskom Podhradí, v Levoči. v Prešove, v Bardejove, v Bytči a v Rajci, pričom sme sa zamerali na:

 

  • spoluprácu s orgánmi ochrany pamiatkového fondu,
  • súčinnosť KPÚ so stavebnými úradmi,
  • územné a stavebné konania v pamiatkových územiach – uplatňovanie zásad ochrany pamiatkového územia, nepovolené stavby, zmeny stavieb pred dokončením so zásadným vplyvom na hmotovo-priestorové pomery pamiatkového územia, reklamné a technické zariadenia v pamiatkovom území,
  • poznatky zo zjednodušenia a urýchlenia stavebného konania novelou stavebného zákona č.479/2005 Z. z. (najmä záväzné stanoviská),
  • odvolania v územnom a stavebnom konaní smerujúce voči záväzným stanoviskám KPÚ,
  • archeologický  výskum realizovaný počas zemných prác,
  • uplatnenie § 127 stavebného zákona o nálezoch počas stavby,
  • kolaudačné konania.

     

 

Z vykonaných prieskumov konštatujeme, že sledovaný cieľ zjednodušiť a zrýchliť správne konania podľa stavebného zákona sa v prípade obnovy NKP a úpravy nehnuteľností v pamiatkových územiach a ochranných pásmach nenaplnil. Podľa názoru pamiatkovej inšpekcie sa v špecifických prípadoch vydávania záväzných stanovísk mimo režimu správneho konania (ak nie sú záväzné stanoviská použité pre územné alebo stavebné konania) rozhoduje o právach a právom chránených záujmoch žiadateľov bez možnosti uplatniť ochranu  práva účastníka v odvolacom konaní.

5. Preskúmanie postupu Pamiatkového úradu SR pri príprave návrhu na zmenu hraníc pamiatkovej zóny Bratislave – CMO.

 

V rámci ústredného dohľadu podľa § 5 ods. 1 písm. a) zákona je preverovaný postup pri návrhu na zmenu hraníc pamiatkovej zóny Bratislava – CMO, ktorý  je súčasťou úlohy Plánu hlavných úloh PÚ SR – Revízia pamiatkových území – pamiatkové zóny. Preto bola úloha pamiatkovej inšpekcie rozšírená na celý systém spracovania úlohy PÚ SR.

V prvej etape bol predmetom preverenia výsledok úlohy z rokov 2003, 2004 a 2005. Úlohy boli splnené, v dokumentácii PÚ SR sme  skontrolovali návrhy na zmenu vyhlásenia pamiatkových zón, ktoré sú podľa § 20 ods. 3 zákona postupované ministerstvu na začatie správneho konania.  Revízia pamiatkových území je zároveň plnením Uznesenia vlády SR č. 366 z 10. mája 2005 k analýze vplyvov legislatívy z oblasti kultúrnych pamiatok na rozvoj podnikateľského prostredia a cestovného ruchu, ktorým bolo ministrovi kultúry v bode B5 uložené: „realizovať revíziu stavu pamiatkových zón a rezervácií s cieľom následného vymedzenia reálnej územnej ochrany pre adekvátnu koncentráciu národných kultúrnych pamiatok a reflektovaný trend rozvoja danej lokality, jej premietnutia do zmien príslušných zásad ochrany pamiatok pre jednotlivé pamiatkové územia v súlade s harmonogramom spracovávania územno-plánovacej dokumentácie“.

Po kontrole návrhov na zmenu vyhlásenia pamiatkových zón sme zistili, že k návrhom prevažne nie je priložené stanovisko obce, tak ako to ukladá § 20 ods. 3 zákona, ako aj Vnútorná inštrukcia PÚ SR .

Takto bol predložený aj materiál o Návrhu na zmenu vyhlásenia pamiatkovej zóny Bratislava -  CMO, bez predchádzajúceho vyžiadania stanoviska Magistrátu hl. mesta SR Bratislavy a Mestskej časti Bratislava – Staré Mesto.

Úlohu vyhodnocujeme ako rozpracovanú, lebo MK SR pozastavilo do rozhodnutia súdu o právoplatnosti zmeny vyhlásenia PZ Bratislava – CMO konania nadväzujúce na revíziu pamiatkových území – proces zmeny a zrušenia vyhlásenia pamiatkových území podľa § 20 zákona. Úlohu vyhodnotíme  dodatočne.

6. Osobitný dohľad nad spôsobom nakladania s hnuteľnými archeologickými nálezmi 

Na základe záverov pracovného rokovania o ochrane hnuteľných archeologických nálezov získaných pri archeologických výskumoch a po dohode so SKD  pamiatková inšpekcia vykonala osobitný dohľad vybraných archeologických výskumov v právnických osobách oprávnených podľa § 36 ods. 2 zákona vykonávať archeologický výskum. Dohľad bol zameraný na plnenie podmienok určených v rozhodnutiach orgánov ochrany pamiatkového fondu, ochranu hnuteľných archeologických nálezov, nakladanie s hnuteľnými nálezmi  a dokumentáciu o archeologickom výskume v Pamiatkovom úrade SR (KPÚ v Nitre a KPÚ v Bratislave), na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave – na katedre archeológie a v Mestskom ústave ochrany pamiatok v Bratislave.

 

Zistili sme, že odovzdávanie hnuteľných nálezov z archeologických výskumov rieši každý subjekt osobitne. Uchovávanie nálezov, ktoré sa podľa § 40 ods. 6 zákona riadi podľa osobitných predpisov – zákona č. 115/1998 Z. z. v znení neskorších predpisov, nie je predmetom rozhodovania podľa pamiatkového zákona. Oprávnená organizácia postupuje pri nakladaní s nálezmi po dohode s konkrétnym subjektom, o uložení nálezov v múzeách nie je vedená nezávislá evidencia, Táto informácia nie je ani predmetom dokumentácie o archeologickom výskume. Nálezy, ktoré sú podľa § 40 ods. 5 zákona výlučne vlastníctvom SR, sú uschované prevažne v múzeách, ktoré sú neštátnymi subjektmi. Zistený stav nekorešponduje s pamiatkovým  zákonom, lebo správu hnuteľných archeologických nálezov môžu vykonávať len subjekty, oprávnené spravovať majetok štátu.  V pripravovanej novele zákona je potrebné riešiť ochranu hnuteľných archeologických nálezov. doplniť mechanizmus ukladania a uschovávania hnuteľných archeologických nálezov do zbierok. 

7. Dohľad nad vykonaním vybraných archeologických výskumov 

Na základe podnetu Archeologickej rady MK SR , ktorý smeroval k nereálne vysokému počtu archeologických výskumov ktoré viedol Mgr. J. Urminský, ich kvalite a zmluvnému zabezpečeniu, sme vykonali dohľad s cieľom zistiť, či boli výskumy vykonané v súlade so zákonom.

Z celkového počtu 33 výskumov, ktorých odborným garantom a realizátorom bol Mgr. Urminský osoba s osobitnou odbornou spôsobilosťou na vykonávanie archeologického výskumu podľa § 35 zákona, bolo 16 výskumov s negatívnym výsledkom, a  až 12 z realizovaných výskumov trvalo 1-2 dni. Všetky výskumy spĺňali náležitosti požadované zákonom pred začatím výskumu, 25 ich bolo vykonaných na základe rozhodnutia alebo odborného stanoviska KPÚ Trnava, 1 na základe rozhodnutia KPÚ Nitra, 6 po rozhodnutí PÚ SR a 1 na základe záväzného stanoviska Okresného úradu Trnava z roku 2001, podľa vyjadrenia KPÚ Trnava Mgr. Urminský odovzdal aj dokumentáciu o archeologických výskumoch.

 

Zisťovali sme aj režim uzatvárania zmlúv s oprávnenými právnickými osobami na vykonávanie archeologického výskumu podľa § 36 ods. 2 zákona. Vzhľadom na to, že Mgr. Urminský v priebehu roka 2005 zmenil zamestnávateľa, čím preniesol svoju odbornú spôsobilosť zo Západoslovenského múzea v Trnave na Vlastivedné múzeum v Hlohovci, súlad so zákonom (keď je archeologický výskum oprávnená vykonávať len právnická osoba, ktorá zamestnáva fyzickú osobu s osobitnou odbornou spôsobilosťou, a je držiteľom oprávnenia MK SR) bol dosiahnutý uzatvorením sprostredkovateľských zmlúv medzi inštitúciami. Sporné obdobie od 1.6.2005 do 17.2.2006, v ktorom viedol Mgr. Urminský archeologické výskumy ako zamestnanec Vlastivedného múzea v Hlohovci, ktoré nebolo držiteľom oprávnenia MK SR, nemalo vplyv na kvalitu vykonaných výskumov.

Nezrovnalosti v oprávneniach na vykonávanie archeologického výskumu boli spôsobené objektívnymi dôvodmi na strane MK SR (prerušením činnosti AR MK SR, ktorá posudzuje žiadosti právnických osôb na udelenie oprávnenia) a subjektívnymi dôvodmi na strane MK SR (oneskoreným reagovaním na oznámenie Mgr. Urminského o zmene pracovného pomeru). Nedostatky vo vydaných oprávneniach na vykonávanie archeologického výskumu podľa § 36 ods. 2 zákona boli odstránené.

Po konzultácii členov AR MK SR s Mgr. Urminským o dokumentácii realizovaných archeologických výskumov, pamiatková inšpekcia v nasledujúcom období vykoná kontrolu odovzdanej dokumentácie a preverí jej súlad s Vyhláškou MK SR č.16/2003 Z. z.

Ministerstvo kultúry Slovenskej republiky. Všetky práva vyhradené.
Technická podpora | Správca obsahu | Vyhlásenie o prístupnosti
© 2006-2011